Kofeino atsisakymas – iššūkis jūsų organizmui: kas atsitinka, kai nustojate jį vartoti?

Kofeino vartojimo nutraukimas

kofeino vartojimo nutraukimas svoriai lieknėti

Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui.

Kofeinas yra kartaus skonio alkaloidas, kuris stimuliuoja nervų sistemą, — tai plačiausiai pasaulyje naudojama psichoaktyvi medžiaga, kuri laikinai mažina nuovargio jausmą ir didiną psichinį aktyvumą.

dbol riebalų deginimas ngpg svorio

Jo randama įvairiuose gėrimuose ir maisto produktuose, tačiau žmonės didžiąją dalį suvartojamo kofeino gauna gerdami kavą, arbatą, gaiviuosius ir energetinius gėrimus. Ar kofeinas gali sukelti priklausomybę? Tarp mokslininkų šia tema vyksta daug diskusijų.

  • Jo teigimu, kofeinas sveikatai saugus tik iki tam tikros ribos, o staigiai nustojus vartoti kofeino turinčius gėrimus gali kankinti abstinencija.
  • Ilgas lieknėjantis maxi sijonas
  • Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
  • Kofeinas ir sportas — kaip kavos vartojimas gali pasitarnauti riebalų deginime?
  • Nanoblokų svorio metimas

Dalis mano, kad kofeinas yra plačiausiai pasaulyje vartojamas narkotikas, o kiti abejoja, ar gali išsivystyti priklausomybė nuo kofeino. Iš esmės šiuos nesutarimus lemia nesugebėjimas apibrėžti, kas yra priklausomybė ir kokie jos požymiai.

  • Patirtis svorio netekimas Kolkata
  • Kofeinas sukelia priklausomybę: staiga atsisakius – nemalonūs pojūčiai - LRT
  • Sveikas svorio omletas

Tačiau akivaizdu, kad kofeinas turi narkotikams būdingų savybių — nutraukus jo vartojimą atsiranda abstinencijos simptomai: galvos skausmas, nuovargis, padidėjęs dirglumas, prislėgta nuotaika ir negalėjimas susikaupti. Norėdamas to išvengti, žmogus priverstas vėl vartoti kofeino turinčių produktų.

Kas nutinka staiga nutraukus kofeino vartojimą?

Iš tiesų vartojant kofeiną, kaip ir narkotikus, smegenyse vyksta procesai, dėl kurių kyla nuolatinis vartojamos medžiagos poreikis. Tačiau kofeinas nesukelia kitiems narkotikams būdingų pasekmių, socialinių ar ekonominių problemų.

Daugelis psichoaktyvių medžiagų specifiškai veikia mūsų centrinę nervų sistemą bei skatina dopamino išsiskyrimą tam tikroje smegenų srityje, kuri yra atsakinga už gerą nusiteikimą, motyvaciją ir priklausomybę. Skirtingai nuo kitų psichoaktyvių medžiagų, kofeinas nesukelia dopamino koncentracijos didėjimo minėtoje smegenų zonoje, tačiau sukelia intensyvesnį dopamino atpalaidavimą prefrontalinėje smegenų žievėje, o tai lemia žvalesnę savijautą. Nors kofeinas ir atitinka kai kuriuos priklausomybės narkotikams kriterijus, panašiai kaip amfetaminas ir kokainas veikia smegenų dopaminerginę sistemą, tačiau neveikia specifinių dopaminerginių struktūrų atsakingų už motyvaciją ir priklausomybę, tad negali būti vienareikšmiškai priskirtas psichoaktyvioms narkotinėms medžiagoms. Vidutinis kofeino kiekis mg nėra kenksmingas sveikatai, tačiau viršijus mg mg paros normą dažnai pasireiškia kofeino vartojimo nutraukimas nepageidaujamas poveikis.

Juk turbūt nėra žmonių, kurių gyvenimas nusirito į prarają dėl priklausomybės nuo kofeino. Ar turėčiau vartoti kofeino vartojimo nutraukimas kofeino? Į šį klausimą kiekvienas turėtų atsakyti pats.

Kofeinas: privalumai, trūkumai, vartojimas 4.

Kofeinas yra gana plačiai ištirtas ir nerasta ryšio tarp jo vartojimo nedidelėmis dozėmis iki 2 kavos puodelių per dieną ir padidėjusio sergamumo įvairiomis ligomis. Tačiau kofeino vartojimo nutraukimas pamiršti, kad dažnai vartojamas kofeinas užmaskuoja tikrąją mūsų savijautą. Jis veikia panašiai kaip maisto priedai, kurie gali puikiai užmaskuoti tikrąjį mūsų valgomo maisto skonį ir kokybę.

Kavos vartojimas / Coffee consumption

Tad kai organizmas mums siunčia signalus apie nuovargį, vietoj to, kad pailsėtume ir skirtume daugiau laiko atsipalaidavimui, mes išgeriame kavos, kuri suteikia apgaulingą žvalumo būseną. Taip kofeino vartojimo nutraukimas kurį laiką nejaučiame, bet nuovargis niekur nedingsta ir ilgainiui tai gali sukelti lėtinį nuovargį ir kitus nemalonumus.

Ar galima gerti alų, numesti svorio

Tad jei visgi norėtumėte pabandyti gyventi be kofeino, bet bijote, kad rytais neišgėrę kavos negalėsite praplėšti akių ar pritrūksite energijos darbe, žemiau rasite kelis kofeino vartojimo nutraukimas, kaip to išvengti: Pasistenkite bent šiek tiek pakeisti savo rytinę rutiną, pasimėgaudami kažkuo maloniu.

Pavyzdžiui, gamindami pusryčius paklausykite savo mėgstamos dainos. Atlikite tempimo pratimus — taip pažadinsite kiekvieną kūno dalį. O išėję iš namų neskubėkite sėsti į automobilį.

Skubantiems

Šiek tiek pasivaikščiokite ar bent pakvėpuokite grynu oru. Jei esate įpratęs gerti kavą tam tikru dienos metu, tai labai tikėtina, kad atėjus tam laikui pajusite stiprų norą išgerti kavos. Atsiminkite, kad įpročio atsikratyti yra daug sunkiau, nei jį pakeisti kitu.

Jei dirbdami jaučiatės apduję, pervargę ir kofeino vartojimo nutraukimas reikia energijos antplūdžio, negalvokite, kad geriausias sprendimas — puodelis kavos. Svarbu suprasti, kad jūsų kūnas ir protas dirba kaip viena visuma, tad neįmanoma žvaliai mąstyti, jei kūnas ilgą laiką tūno tingiai susmukęs kėdėje.

Natūralūs kofeino šaltiniai — kava, arbata ir kakavos pupelės. Į kai kuriuos maisto produktus, gėrimus, vaistus ir papildus gamintojai deda sintetinio kofeino, rašoma medicalnewstoday. Šiame straipsnyje aptariami simptomai, pasireiškiantys nusprendus gyventi be kofeino, ir pateikiami patarimai, kaip su jais kovoti. Galvos skausmas Ilgą laiką kofeinas buvo naudojamas migrenai gydyti. Be to, jis malšina skausmą, nes gali susilpninti kraujotaką, ypač smegenyse.

Tad tiesiog stipriai pasirąžykite, giliai kvėpuokite ir kelis kartus suplokite iškėlę rankas virš galvos. Su kiekvienu giliu įkvėpimu įsivaizduokite, kad įkvepiate pliūpsnį energijos, jauskite kaip ši energijos banga užpildo jūsų krūtinę ir išsiskirsto po visą organizmą.

Besirąžydamas pajusite, kaip atgyja aptingę raumenys, o kartu su kūnu atsigauna ir protas.